Celonárodní zkouška ze sebeobětování
Pomoc je něčím naprosto okrajovým. Hlavním atributem lidskosti není schopnost pomáhat, ale produkovat hodnoty.
Pomoc je něčím naprosto okrajovým. Hlavním atributem lidskosti není schopnost pomáhat, ale produkovat hodnoty.
Sociální sítě jsou však médiem, a politický tlak tedy zákonitě nabývá jiných rozměrů a forem, než jak je tomu u bankovnictví nebo energetiky – a dotýká se svobody projevu.
Je jasné, že když se má bezmocným pomáhat, tak bezmocní (a každý, kdo se o ně zajímá) musejí respektovat práva jednotlivce – včetně práv lidí schopných.
Pokud má stát občany chránit před násilníky, nesmí sám vůči nim násilí iniciovat – tedy ani danit.
Jedním dechem ale musíme odmítnout i altruismus, tedy morální koncept, který státu vůbec umožňuje lidem své daňové zákony předložit.
Evropská unie se činem předsedy Komise J. C. Junckera přihlásila ke krvavému odkazu Karla Marxe a odhalila nade vší pochybnost, jakou cestou se hodlá i nadále ubírat. Co to pro nás znamená?
Charita nezvyšuje morální kredit dárce, ale vzdá-li se něčeho zbytného ve prospěch někoho, kdo si pomoc zaslouží, jedná takový člověk morálně, v souladu s egoistickou etikou. Člověk v tísni se však, jakožto altruistická organizace, i tento princip snaží popřít.
Pokud varujeme před islámem, musíme mít na paměti, proč to vlastně děláme: abychom uhájili svobodu a sekulární povahu naší kultury. Pomocí tématu islámu se však nyní dostávají do vysoké politiky lidé, jimž na svobodě vůbec nezáleží. Ti, kdo varují před nebezpečím islámu na racionální, ideologické bázi, musí od protiislámských totalitářů toto téma co nejrychleji získat zpět, dříve, než bude pozdě.
Všimli jste si, že před měsícem vyšel český překlad další knihy Ayn Randové?
Na síti Facebook se nyní odehrává mnohem více provozu a dáváme tam mnohem více materiálu než na tyto stránky.
Racionalita se neobejde bez racionálních, logicky/objektivně odvozených pojmů.
A buďme rádi, že i po takovém blackoutu, jaký mnohé z nás potkal o víkendu, se můžeme zase vrátit zpět do 21. století. Zeleným dogmatikům a šíleným nepřátelům rozumu navzdory!
Obhajoba kulturní (etnické) pestrosti jako vyšší kvality, je proto donebevolající rasismus. Domnívám se, že toto je pravděpodobně jedna z nejnebezpečnějších živých rasistických myšlenek současného intelektuálního světa.
Zda do skautského zákona přibude nový, jedenáctý bod "Skaut bojuje proti svobodě slova", těžko říci. Zdá se však, že některé skautské oddíly tento bod za svůj již implicitně přijaly, včetně multikulturní, environmentalistické, či europeistické ideologie.
A terorismus? Ten je pouze nástrojem, nikoliv nepřátelskou ideologií, a nazvat střet Západu s islámem "válkou proti terorismu" je stejně směšné, jako kdyby Winston Churchill nazval 2. světovou válku válkou proti německým tankům.